«Φραγή» στις χρεώσεις και απόλυτη διαφάνεια στις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες, στους λογαριασμούς μισθοδοσίας, στα εμβάσματα, στις καταθέσεις και αναλήψεις μετρητών, φέρνει ο νόμος 3862/2010, στον οποίο ενσωματώθηκε η κοινοτική οδηγία «για τις υπηρεσίες πληρωμών».
Στόχος είναι η προστασία του καταναλωτή αλλά και η σωστή ενημέρωσή του και γι’ αυτό όλες οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να αναθεωρήσουν τις συμβάσεις τους βάσει της κοινοτικής οδηγίας.
Μία από τις μεγάλες καινοτομίες του νόμου έχει να κάνει με τα δικαιώματα επιστροφής χρημάτων στον καταναλωτή σε περίπτωση εσφαλμένης, μη εγκεκριμένης, ή ακόμα και εγκεκριμένης -υπό προϋποθέσεις- χρέωσης λογαριασμού πληρωμών.
Ειδικότερα ο καταναλωτής έχει το δικαίωμα να ζητήσει επιστροφή χρημάτων -π.χ. σε αγορά με πιστωτική κάρτα- έως και 13 μήνες μετά τη χρέωση αμφισβητώντας τη συναλλαγή. Μέχρι τώρα το δικαίωμα αμφισβήτησης ήταν μέχρι 30 μέρες μετά την έκδοση του λογαριασμού.
Βέβαια η τράπεζα επιστρέφει το ποσό της αμφισβητούμενης χρέωσης -αν για παράδειγμα έχει γίνει αγορά με κλεμμένη πιστωτική κάρτα- αφού προηγουμένως διερευνήσει τη συναλλαγή και προκύπτει ότι ο καταναλωτής δεν ενήργησε με δόλο.
Περισσότερα στο παρακάτω λινκ:
v4.ethnos.gr - Νόμος βάζει «φραγή» στις χρεώσεις και απόλυτη διαφάνεια στις πληρωμές με πιστωτικές κάρτες - ειδησεις , οικονομια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου