Πρωταθλήτρια στο θέμα της ακρίβειας αναδεικνύεται για ακόμη μια φορά η Ελλάδα, παρά τη βαθιά ύφεση που βιώνει η Ελληνική οικονομία. Επώνυμα προϊόντα πολυεθνικών ομίλων πωλούνται στην Ελλάδα έως και 95% ακριβότερα σε σχέση με άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει έρευνα της γενικής γραμματείας Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης που πραγματοποιήθηκε σε Ελλάδα, Γερμανία, Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Βουλγαρία σε 70 προϊόντα.
Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, τα 50 εξ αυτών τα οποία αφορούν σε επώνυμα καταναλωτικά προϊόντα πολυεθνικών ομίλων, πωλούνται στην Ελλάδα σε τιμές πολύ υψηλότερες από ότι σε άλλες χώρες. Τέτοια προϊόντα είναι για παράδειγμα τα δημητριακά, τα απορρυπαντικά, τα είδη ατομικής υγιεινής και τα αναψυκτικά.
Όπως υποστήριξαν σε δηλώσεις του στελέχη του υπουργείου οι τιμές επιβαρύνονται από την υψηλή φορολογία, την αύξηση των διεθνών τιμών στις χρηματιστηριακές πρώτες ύλες (πετρέλαιο, ζάχαρη, κακάο, κ.λπ.), στις εγχώριες αυξήσεις των τιμών παραγωγού, στην ανελαστική ζήτηση σε ότι αφορά στα τρόφιμα, στο μεταφορικό κόστος αλλά και στο μισθολογικό κόστος στον τομέα των υπηρεσιών.
Αναλυτικότερα, διαπιστώθηκαν τιμές υψηλότερες έως και 96,5% στα είδη προσωπικής υγιεινής, μέχρι και 44,2% στα απορρυπαντικά, έως και 51,3% στα αναψυκτικά, μέχρι 38% στις μπίρες και έως 46,96% στα δημητριακά!
Ενδεικτικά, μία μπύρα γνωστής μάρκας (από τις δημοφιλέστερες στην αγορά) κοστίζει 0,71 στην Ισπανία, 0,81 στη Βουλγαρία, 0,89 στη Γερμανία και 0,98 ευρώ στην Ελλάδα.
Αναψυκτικό με μεγάλο μερίδιο αγοράς κοστίζει 0,37 στην Ιταλία, 0,48 στη Βουλγαρία, 0,43 στην Ισπανία και 0,56 ευρώ στην Ελλάδα.Αφρόλουτρο πολύ γνωστής εταιρείας με προσωπικά είδη, εξάλλου, κοστίζει 2.99 στην Ιταλία, 3,31 στην Μ. Βρετανία, 4,72 στη Γαλλία και 4,6 ευρώ στην Ελλάδα.
Τέλος, 2,29 ευρώ πληρώνουν τα δημητριακά γνωστής εταιρείας στην Ισπανία, 2,39 στην Ιταλία, 2,5 στη Γαλλία, 2,52 στη Μ. Βρετανία, 2,66 στη Βουλγαρία, 2,84 στη Γερμανία και 2,91 ευρώ στην Ελλάδα.
Έως και 95% ακριβότερα πληρώνουμε τα εισαγόμενα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου