Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - Σε ύφεση η Ναυσιλποϊα

Με πολλές ζημιές αποχαιρέτησε το 2010 η ναυσιπλοϊα και με ακόμα μεγαλύτερη αβεβαιότητα υποδέχεται το 2011, λόγω της μεγάλης αύξησης στο πετρέλαιο και τον μεγάλο ανταγωνισμό.
Οι προϋπολογισμοί έχουν πέσει έξω, η κυβέρνηση δεν έχει δώσει ακόμα τις άδειες για την θερινή περίοδο, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να αντιμετωπίζουν πρόβλημα στο προγραμματισμό τους, αλλά κυρίως στην τιμολόγησή τους...

Ας δούμε τα αποτελέσματα 3 από τις κύριες Ναυτιλιακές Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην επιβατική ναυσιπλοϊα, για το 2010

ΑΝΕΚ
Τα καθαρά αποτελέσματα μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας του Ομίλου για το 2010 διαμορφώθηκαν σε ζημίες ευρώ 89,7 εκατ., έναντι ζημιών ευρώ 5,8 εκατ. το 2009. Στο αποτέλεσμα της χρήσης, πέρα των ανωτέρω, περιλαμβάνεται έκτακτη πρόβλεψη ύψους ευρώ 47,5 εκατ. η οποία αντιστοιχεί στο ποσό που είχε καταβληθεί από την εταιρεία ως προκαταβολή - αρραβώνας στο πλαίσιο της συμφωνίας για την απόκτηση ποσοστού 33,35% της «HELLENIC SEAWAYS» μετά την υπαναχώρηση της πωλήτριας εταιρείας από το σχετικό ιδιωτικό συμφωνητικό. Αντίστοιχα, τα καθαρά αποτελέσματα της εταιρείας ανήλθαν σε ζημίες ευρώ 90,9 εκατ. έναντι ζημιών ευρώ 3,8 εκατ. το 2009.

Attica
Τα ενοποιημένα αποτελέσματα της Attica Group, παρουσιάζουν ζημίες μετά από Φόρους 49,3 εκατ.ευρώ οι οποίες περιλαμβάνουν έκτακτη εισφορά φόρου 4,5 εκατ. ευρώ (Ζημίες μετά από φόρους 27,5 εκατ.ευρώ). Τα έσοδα του Ομίλου προήλθαν κατά 59% από τις γραμμές της Ακτοπλοΐας και κατά 41% από τις γραμμές Ελλάδος–Ιταλίας όπου ο στόλος των πλοίων μας εκτέλεσε 21% λιγότερα δρομολόγια λόγω της πώλησης του πλοίου Superfast V τον Φεβρουάριο 2010.

Σημαντικοί παράγοντες στη διαμόρφωση των αποτελεσμάτων είναι η διεθνής τιμή του πετρελαίου σε συνδυασμό με την ισοτιμία Δολ. ΗΠΑ/Ευρώ, από όπου ορίζεται η τιμή των ναυτιλιακών καυσίμων που καταναλώνουν τα πλοία του Ομίλου» τονίζει ο Όμιλος: «Το έτος 2010, το κόστος καυσίμων εκπεφρασμένο σε Ευρώ ανά μετρικό τόνο αυξήθηκε κατά 32% σε σύγκριση με το 2009 επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας του Ομίλου, παρά τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης καυσίμων λόγω της πώλησης ενός πλοίου. Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τόσο η παγκόσμια όσο και η εγχώρια οικονομική κρίση συνέχισε να επηρεάζει αρνητικά την κίνηση φορτηγών οχημάτων στις γραμμές της Αδριατικής θάλασσας και τη διακίνηση επιβατών σε όλες τις γραμμές που εξυπηρετούν τα πλοία του Ομίλου.

Μινωικές
Το 2010, σε επίπεδο ομίλου, τόσο ο κύκλος εργασιών όσο και τα λειτουργικά αποτελέσματα (ΕBITDA) διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα με αυτά της μητρικής εταιρείας, ενώ τα ενοποιημένα καθαρά αποτελέσματα το οικονομικό έτος 2010 παρουσίασαν ζημιές 36,4 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου