Δευτέρα 26 Μαρτίου 2012

από πιτσιρίκος | Περί ελευθερίας

Σε κάθε εθνική εορτή, αυτοί που «πρέπει» να μιλήσουν νιώθουν την ανάγκη να μιλήσουν για το βαθύτερο μήνυμα αυτής της επετείου. Και βέβαια, το μήνυμα είναι πάντα «ζωντανό» και πάντα «επίκαιρο». Στις αναζητήσεις για το μήνυμα της 25ης Μαρτίου κυριαρχεί η λέξη «ελευθερία».
Η λέξη «ελευθερία» έχει υποφέρει πάρα πολύ, οπότε δεν θα ήθελα να την κάνω κι εγώ να υποφέρει ακόμα περισσότερο. Θα είμαι σύντομος.
Είμαι εντελώς βέβαιος πια πως η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν επιθυμούν να είναι ελεύθεροι. Δεν ξέρουν –και δεν θέλουν να μάθουν- τι σημαίνει ελευθερία. Προτιμούν την «ασφάλεια».
Ένα από τα πράγματα που έχω δει στη ζωή μου –και δεν μπορώ να ξεχάσω με τίποτα- είναι αυτό που συμβαίνει όταν ένα πουλί βρίσκεται στο κλουβί και ανοίγει η πόρτα του κλουβιού.
Τα περισσότερα πουλιά δεν περνάνε ποτέ την πόρτα του κλουβιού. Ούτε καν προσέχουν πως είναι ανοιχτή. Ή κάνουν πως δεν το προσέχουν.
Ελάχιστα πουλιά περνούν την πόρτα και πετούν μακριά. Στην ελευθερία. Κάποιοι υποστηρίζουν πως αυτά είναι τα πουλιά που δεν γεννήθηκαν σε καθεστώς αιχμαλωσίας. Όχι πάντα.
Υπάρχουν και κάποια άλλα πουλιά που περνούν την πόρτα, πετούν λίγο δεξιά κι αριστερά, και επιστρέφουν στο κλουβί. Αυτά τα πουλιά μου μαυρίζουν τα σπλάχνα.
Αυτά περί ελευθερίας.

πιτσιρίκος | Περί ελευθερίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου