Τρίτη 13 Δεκεμβρίου 2011

από πιτσιρίκος | Έρχεται το UNFOLLOW

Το UNFOLLOW είναι ένα μηναίο, ανεξάρτητο, δημοσιογραφικό και πολιτικό περιοδικό που θα κυκλοφορήσει στα περίπτερα την Τετάρτη 14 Δεκεμβρίου. Συμμετέχω σε αυτήν την προσπάθεια για ένα και μόνο λόγο: Κουράστηκα και βαρέθηκα να ακούω τους πάντες -κι εμένα μαζί- να κατηγορούν τα καθεστωτικά ΜΜΕ και να γκρινιάζουν συνέχεια αλλά να μην κάνουν καμία προσπάθεια να φτιάξουν άλλα ΜΜΕ.

Έχω γράψει και παλαιότερα πως, ουσιαστικά, δεν τα έχω με τον Ψυχάρη, τον Βαρδινογιάννη, τον Μπόμπολα, τον Αλαφούζο και τους υπόλοιπους εκδότες και καναλάρχες – αυτοί κάνουν τη δουλειά τους και προστατεύουν τα συμφέροντά τους. Τα έχω με εμάς που -από έλλειψη αυτοπεποίθησης, δουλοπρέπεια και ατομικισμό- δεν καταφέραμε να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε τα δικά μας ανεξάρτητα ΜΜΕ.

Η απάντηση στα κυρίαρχα, καθεστωτικά ΜΜΕ δεν είναι η γκρίνια, τα ουρλιαχτά και οι κατηγορίες – η απάντηση είναι να κάνουμε πιο καλά και πιο έγκυρα ΜΜΕ.

Μάρτυράς μου ο Θεός -και ο Μαρξ- πως έκανα ό,τι μπορούσα όλα αυτά τα χρόνια, για να υπάρξουν συνεργασίες. Πολλοί από τους ανθρώπους που διαβάζουν αυτές τις γραμμές το ξέρουν καλά. Έχω πάρει τα αυτιά όλου του κόσμου -μπλόγκερ, δημοσιογράφων και απλών πολιτών-, αλλά αποδείχτηκε πως δεν ήταν αρκετό. Δεν μπορείς να συνεργαστείς μόνος σου – πρέπει να το θέλουν και οι άλλοι.

Αποδέχτηκα την πρόταση του ραδιοφώνου του ΣΚΑΪ πριν από τρία χρόνια, όταν ναυάγησε η ιδέα για συνεργασία 15 μπλόγκερ – κατάλαβα τότε πως, αν περιμένεις για πάντα τους άλλους, δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ τίποτα στη ζωή σου.

Στη συνέχεια, σταμάτησα το ραδιόφωνο και αποφάσισα πως δεν θέλω να δουλέψω ξανά σε κάποιο από τα υπάρχοντα ΜΜΕ. Πίστευα πως πολλοί δημοσιογράφοι και μπλόγκερ θα ένιωθαν όπως κι εγώ. Ένιωθαν αλλά σχεδόν όλοι μου έλεγαν πως είναι ακόμα νωρίς. «Αν όχι τώρα, πότε;» απαντούσα εγώ. Και κατάλαβα πως είχα ηττηθεί.

Δεν μπορώ πια να υποσχεθώ πως δεν θα δουλέψω ξανά σε καθεστωτικά ΜΜΕ – δεν μου αρέσει καθόλου ο ρόλος του Δον Κιχώτη και του διαδικτυακού Τσε Γκεβάρα. Ζω στην ίδια κοινωνία που ζείτε και εσείς, αντιμετωπίζω τις ίδιες δυσκολίες και τις ίδιες αγωνίες, και πρέπει κι εγώ να στηρίξω τον εαυτό μου και τους ανθρώπους μου. Κάθε αρνάκι από το ποδαράκι του κρέμεται.

Εκείνο που μπορώ να πω είναι πως, αν το UNFOLLOW πετύχει, ίσως γίνει η αρχή για να αλλάξει το σκηνικό στα ΜΜΕ της χώρας. Αυτό, όμως, είναι και στα δικά σας χέρια. Είναι, κυρίως, στα δικά σας χέρια.

Ευχαριστώ τους καλούς συναδέλφους στο UNFOLLOW που μου κάνουν την τιμή να είμαστε ισότιμοι συνεργάτες. Την ισότητα, τη δικαιοσύνη και την αξιοπρέπεια που διεκδικήσαμε στο Σύνταγμα το περασμένο καλοκαίρι -αλλά δεν το καταφέραμε γιατί μάλλον δεν ήταν επιθυμία της πλειοψηφίας των Ελλήνων-, ας τις πετύχουμε τουλάχιστον στις μικρές μας κοινότητες. Κάτι είναι κι αυτό.



πιτσιρίκος | Έρχεται το UNFOLLOW

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου