Πέμπτη 13 Ιανουαρίου 2011

ΕΙΔΗΣΕΙΣ - Το νομοσχέδιο για τις συγκοινωνίες

Το νομοσχέδιο με τίτλο « Εξυγίανση, αναδιάρθρωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών Περιφέρειας Αττικής και άλλες διατάξεις», που εγκρίθηκε χθες από το υπουργικό συμβούλιο και παρουσιάστηκε από τον υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα έχει πολλά κοινά στοιχεία με αυτά του νόμου για τον ΟΣΕ, κυρίως όσον αφορά τα εργασιακά και τις μετατάξεις προσωπικού.

Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου είναι μεταξύ άλλων:
*H διαγραφή των συσσωρευμένων χρεών συνολικού ύψους 3,8 δισεκατομμυρίων ευρώ του ομίλου ΟΑΣΑ.
*Υποχρεωτικές μετατάξεις και συνταξιοδότηση 1.500 εργαζομένων σε πρώτη φάση, ενώ θα υπάρξει και δεύτερη φάση, η οποία θα εξαρτηθεί από τις ανάγκες της λειτουργίας των νέων εταιρειών που θα προκύψουν.
*Καταγγελία των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και διαπραγματεύσεις με τις διοικήσεις των εταιρειών για τη σύνταξη νέων.
*Κύρια επιδίωξη είναι να περιοριστεί φέτος το λειτουργικό έλλειμμα στα 155 εκατ. ευρώ από 389 εκατ. το 2010.

Η εικόνα των αστικών συγκοινωνιών

*Συσσωρευμένα χρέη των αστικών συγκοινωνιών 3,8 δισ. ευρώ.
*Στην πενταετία 2004 - 2009 οι ζημιές που συσσωρεύτηκαν ξεπέρασαν τα 2,9 δισ. ευρώ
*Το ετήσιο έλλειμμα 2009 εκτιμάται στα 580 εκατ. ευρώ.
*Δανειακές συμβάσεις ΟΑΣΑ 2009 470 εκατ.
*Η απευθείας επιδότηση την πενταετία 2004 - 2009 του κράτους έφτασε τα 727 εκατ.
*Tο ίδιο διάστημα η δανειοδότηση με εγγύηση του ελληνικού δημοσίου άγγιζε τα 1,6 εκατ.
*To μισθολογικό κόστος από το 2004 έως το 2009 αυξήθηκε κατά 43% χωρίς διαφοροποίηση του αριθμού των εργαζομένων.
*Το μέσο μισθολογικό κόστος φτάνει το 78% των δαπανών όταν στην Ε.Ε. δεν ξεπερνά το 65%.
*Ο μέσος ετήσιος μισθός στο Τραμ είναι 31.500 ευρώ όταν στον ΗΣΑΠ εκτοξεύεται στα 86.300.
*Απώλεια εσόδου από εισιτηριοδιαφυγή είναι 7% στο μετρό και 40% στα μπλε λεωφορεία, δηλαδή σχεδόν 1 στους 2 επιβάτες δεν πληρώνει εισιτήριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου